Alla inlägg under augusti 2009

Av Carina - 2 augusti 2009 22:40

Söndag och hemfärd. Min buss gick 9.55 från busstationen så jag åt en tidig frukost men allt eftersom dök de andra upp. Barbro var trött så jag lät henne sova. Checkade ut och betalade mitt + Astrid&Stures rum.


Fem timmar i buss, i stan (Cityterminalen) 14.50 men hade inte en sportslig att hinna till åkersberga till fyra sp hjag passade på att få i mig lite mat + en dubbel chai latte (den andra bjöd tjejen i kassan mig på). Hemma strax vid sju och gjorde i ordning och åkte upp till hästarna...

Av Carina - 1 augusti 2009 22:36

Dixi behöver ju komma igång inför Fornaboda så jag bad Maggie rida henne nu när jag är uppe i Sundsvall. Hon red via Kårboda och smitvägen ner till stigen mot Hummeldal. Vid hummeldal tog hon till höger och sen genom skogen. Kom fram till vägen mot varvet, red sedan genom Hummelmora och carita's stig tillbaka till Kårboda och storström. Ridtid: 60 minuter. Trav men lugnt i skogen pga nattens regn.

Av Carina - 1 augusti 2009 22:14

Vaknade vid åtta men tog det lite lugnt innan jag gick ner till frukosten. Vad är det för speciellt med hotellfrukostar? Eller har jag bara bott för mycket på hotell när jag jobbade i Danmark att jag inte uppskattar det. Alla de övriga verkade uppskatta det, och det var huvudsaken.


Vid 10 kom Barbro med bussen från Umeå så hon hann få i sig lite frukost hon med. Efter frukosten var det fria aktiviteter så bland annat Barbro, Felix och Natalie drog ner till centrumet och shoppade. Vi övriga var kvar på hotellet och roade oss samt åt SPA-buffe. Då öppnade sig himlen och regnet öste ner. Den planerade aktiviteten tog vi inomhus och det var en femkamp. Grenar: boll i hink med studs, cykeldäck runt koner, plocka klädnypor med en hand, strutfotboll samt frågesport (last-man-standing). Lag Barbastark vann två grenar, Lillapparna två och Mecka en gren (frågesporten), totalt vann Barbastark. Duktigt!

 <bilder kommer>


Efter aktiviteten var det ånyo fria aktiviteter fram till middagen som var bokad till 18.30 Jörgen med familj drog till Ikea, Astrid och Sture tog det lugnt medan Gunilla, Göran, Helen, Sofie och jag tillbringade eftermiddagen i SPA't.


Middagsservicen var lite seg så vi hade inte ätit klart förrän närmare tio på kvällen. En av servitörerna kom och trollade för och skojade med Sofie (hon var lite lessen emellanåt) så att hon blev gladare. Kvällning för Gunilla och tjejerna, samt Astrid o Sture. Efter en kort sejour på rummen så var vi i baren en stund. Barbro, Felix, Natalie ville ner på stan så Evy skjutsade ner dom men de var ganska snabbt tillbaka (även om jag hade hunnit somna). När dom drog iväg så gick vi andra upp och kojade.



<bilder kommer>

Ovido - Quiz & Flashcards