Alla inlägg under november 2009

Av Carina - 28 november 2009 21:05

Uppe vid åtta, ut och gav hästarna. Sabina ville så gärna gå ut så jag släppte ut henne samtidigt.


Red för Tina 10 och Dixi var jätteduktig. Dixi fick värma upp mycket i trav och ett snabbjobb uppför Västerledsbacken. Mycket sits för mig - ställande för dixi.


När jag kom hem och hade mockat o gjort klart ville Sabina komma in. Halsbandet var borta, verkar inte sitta så bra. Det blir dyrt om jag skall köpa nya varje gång hon går ut. Måste hitta den typen jag har till Nisse. Det sitter på.


På eftermiddagen var det dax för dog-walk. Hundarna och jag var ute i en halvtimma och de var leriga och dana. Torkade av tassarna o benen. Släppte ner dom i deras grotta.

Av Carina - 26 november 2009 22:40

fick inte det jobb jag sökte men som jag inte egentligen ville ha. Det är komplicerat att förklara men jag är jätteglad för det = nya spännande arbetsuppgifter på g samt att den som fick jobbet verkligen är värd det!


Jag har fler år i företaget så jag har viss säkerhet om det inte skulle finnas något jobb. Men det lär det nog göra

Av Carina - 25 november 2009 17:50

När jag öppnade fönstret i morse såg jag hur gärna Sabina ville ut. Så jag öppnade altandörren och lät henne gå ut. Först trevande på altanen, sen allt längre rundor. Eftersom jag iaf skulle vara hemma idag så var der lugnt. Efter ungefär fyra timmar kom hon till altandörren och ville komma in. Då fick hon mat så att hon förknippar "komma in = mat".


På eftermiddagen tog jag samma runda som förra veckan med Dixi. Klättring 10 ggr + 5 vändor på storholmsvägen. Trav till deWrangs och skritt till badvägen. Trav därifrån och uppför backen på marumsvägen. Skritt sen. Trots regn var det skönt. Hon blev rädd för något efter storholmsvägen så hon tvekade men gick framåt när jag bad henne. Ingen disciplinpinne med! Hon gick även förbi ridhuset utan protester.



Av Carina - 18 november 2009 18:32

Nu har jag lagt om sättet att arbeta med Dixi. Det handlar om att få henne att göra som jag vill när jag sitter på.

Jag har tröttnat på stoppen. Måste finna ut hur jag skall göra. Igår red jag när det var mörkt och på ditvägen var allt okej. På vägen hem stopp vid vägen ner till ridhuset (hon ville dit!). Hon backade till jag vände henne men hon fick inte gå till ridhuset utan längs grässtigen och samma runda igen. Travade sista biten förbi nerfarten. Inga problem då!


Idag klättarade jag henne 10 ggr upp och ner samt travade längs storholmsvägen 5 ggr fram och tillbaka. Sen trav till deWrangs och skritt förbi Marum, ridhuset (ingen tvekan alls att gå förbi) och hemåt.


Hon försökte att protestera hemma ("fel håll") men liten påminnelse om att disciplinpinnen var med så gick det. Sen stopp även längs storholmsvägen när vi skulle vända första gången. Backade men sen gick hon framåt efter liten påminnelse. Beröm när hon gick åt rätt håll.


Vila torsdag o fredag. Ridhus lördag och Jenny/Lorden på söndag


Jaaaa! Jag är glad! 

Av Carina - 2 november 2009 23:09

Sabina-katten har nu hittat nästa favvoplats. Första är fönstret, andra köksbordet och nu mellan tangentbord och skärm. Helst sitta så att man inte ser och kanske rent av tassa lite på skärmen eller lägga en tass på tangentbortet. Och på dagarna när hon är hemma själv verkar hon ligga under sängen i gästrummet/kontoret.

Nisse the cat föredrar att vara ut så att han slipper "fräsmonstret" som han upplever sabina.


Av Carina - 1 november 2009 21:18

Jaha, nu har man då blivit "gammal tant" Tungan ute. Känner mig faktiskt inte speciellt mycke' äldre än igår och jag kommer att jobba för att inte blir någon grinig gammal gumma.


Tjuvstartade igår med fika för Jenny o Eva, mycke' hästsnack och lite skvaller. Sen middag i Norrtälje på "ett glas". God mat o trevlig personal, tillsammans med trevliga vänner - vad mer att önska.

När vi kom hem så tog jag in hästarna och sen kom Nulle, Ida Felix förbi med en liten katt-tjej vid namn Sabina som vi skall ta hand om, under förutsättning att Nisse accepterar henne med.

Visst är hon söt ? Riktigt kelig och gosig. Än så länge håller vi henne inne, för att hon skall känna att hon bor hos oss numera.






Imorse var jag uppe vid åtta, gav hästarna, käka frukost själv. Persian fick komma ut i hagen direkt. Jag gjorde iordning Dixi och tog en kort ridtur inkluderade övning av galoppfattning i backe. varannan gång trav, och varannan gång galopp men jag antar att jag inte gav tillräckliga hjälper.


Hem och öppna presenter - från mina ärade föräldrar fick jag bl a  en tavla över Risnäset gjord i tovad ull. Jättefin.

Samt denna läckra pryl: - gissa vad det är!







jo, det är en sundsvallsdrake förspänd framför en sulky!

Ovido - Quiz & Flashcards