Alla inlägg den 22 november 2008

Av Carina - 22 november 2008 20:27

Jaha, så det skulle bli vinter innan jul även i år.


Persian tittade väldigt mycket när jag ledde ut honom, snön hade täckt allt gräs som han hade kollat in under veckan. Jag skulle ju ut på tur med Dixi så hon fick vara inne medan jag höll på med henne. På grund av snön och ev halka broddade jag henne. Fick i brodd i alla hål utom ett pga en förarglig sten! Nåväl det fick gå ändå.

Jag hade väntat mig en pigg och busig travartjej eftersom hon inte har ridits något under veckan. Visst gick det lite snabbare i traven och ett försök till galopp sista biten hem men på hela taget, hon skötte sig exemplariskt. Det blev drygt en timmes rídtur på småvägar och i skog. När vi kommit hem fick jag bort den lilla stenen men tyvärr fick jag inte i någon brodd i det hålet. Får nog be Gunnar hjälpa mig när han kommer hem från snöröjningén. Han blev inringd och fick åka hem ifrån sitt helgjobb på eftermiddagen och han lär ha det han gör till sent i natt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards