Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Carina - 9 maj 2009 21:46

Hade inte planerat något egentligen med Persian och Dixi mer än ett pass i ridhuset. Hade pratat med Jenny om att vi skulle ta grumbjörnarna på promenad (Roy och Pog). Jenny skulle först gå med Hebbe vid Lillströms Kiosk i samband med deras lilla marknad. I början var det segt, inte så många barn. Sen kom det igång och vi höll på till kvart i fem.


Innan jag gick upp till Jenny höll jag på inne. Saga och hennes kompis Therese knackade på och frågade om de fick rida Persian. Visst fick de det. Vi tog en kort sväng i området och de fick sitta på honom halva vägen var.

Därefter insåg jag att det väl var lika bra att rida Dixi ett pass i ridhuset. Sagt och gjort, sadlade upp Dixi, slängde upp Saga på Dixi och vi gick iväg, längs stora vägen. Dixi skötte sig jättebra! Uppe i ridhuset fick Saga rida Dixi själv ett varv innan jag satt upp. Dixi och jag tränade på ställningar, volter m m, ökningar och minskningar av tempo. Sen när jag tyckte att hon hade varit jätteduktig slängde jag upp Therese så hon skulle få rida ett varv. Nu blev det två men det berodde på att jag filmade Dixi. Saga fick även hon rida ett varv till själv och bli filmad.

 

På hemvägen fick Therese rida och när vi kom in på gamla vägen slängde jag upp Saga bakom Dixi. Inga protester alls från Dixi.

Ovido - Quiz & Flashcards