Av Carina - 2 augusti 2009 22:40

Söndag och hemfärd. Min buss gick 9.55 från busstationen så jag åt en tidig frukost men allt eftersom dök de andra upp. Barbro var trött så jag lät henne sova. Checkade ut och betalade mitt + Astrid&Stures rum.

Fem timmar i buss, i stan (Cityterminalen) 14.50 men hade inte en sportslig att hinna till åkersberga till fyra sp hjag passade på att få i mig lite mat + en dubbel chai latte (den andra bjöd tjejen i kassan mig på). Hemma strax vid sju och gjorde i ordning och åkte upp till hästarna...

Av Carina - 1 augusti 2009 22:36

Dixi behöver ju komma igång inför Fornaboda så jag bad Maggie rida henne nu när jag är uppe i Sundsvall. Hon red via Kårboda och smitvägen ner till stigen mot Hummeldal. Vid hummeldal tog hon till höger och sen genom skogen. Kom fram till vägen mot varvet, red sedan genom Hummelmora och carita's stig tillbaka till Kårboda och storström. Ridtid: 60 minuter. Trav men lugnt i skogen pga nattens regn.

Av Carina - 1 augusti 2009 22:14

Vaknade vid åtta men tog det lite lugnt innan jag gick ner till frukosten. Vad är det för speciellt med hotellfrukostar? Eller har jag bara bott för mycket på hotell när jag jobbade i Danmark att jag inte uppskattar det. Alla de övriga verkade uppskatta det, och det var huvudsaken.

Vid 10 kom Barbro med bussen från Umeå så hon hann få i sig lite frukost hon med. Efter frukosten var det fria aktiviteter så bland annat Barbro, Felix och Natalie drog ner till centrumet och shoppade. Vi övriga var kvar på hotellet och roade oss samt åt SPA-buffe. Då öppnade sig himlen och regnet öste ner. Den planerade aktiviteten tog vi inomhus och det var en femkamp. Grenar: boll i hink med studs, cykeldäck runt koner, plocka klädnypor med en hand, strutfotboll samt frågesport (last-man-standing). Lag Barbastark vann två grenar, Lillapparna två och Mecka en gren (frågesporten), totalt vann Barbastark. Duktigt!

<bilder kommer>

Efter aktiviteten var det ånyo fria aktiviteter fram till middagen som var bokad till 18.30 Jörgen med familj drog till Ikea, Astrid och Sture tog det lugnt medan Gunilla, Göran, Helen, Sofie och jag tillbringade eftermiddagen i SPA't.

Middagsservicen var lite seg så vi hade inte ätit klart förrän närmare tio på kvällen. En av servitörerna kom och trollade för och skojade med Sofie (hon var lite lessen emellanåt) så att hon blev gladare. Kvällning för Gunilla och tjejerna, samt Astrid o Sture. Efter en kort sejour på rummen så var vi i baren en stund. Barbro, Felix, Natalie ville ner på stan så Evy skjutsade ner dom men de var ganska snabbt tillbaka (även om jag hade hunnit somna). När dom drog iväg så gick vi andra upp och kojade.

Av Carina - 31 juli 2009 13:15

Avfärd från stockholm 10.30 och framme i Sundvall 15.35 med buss. Jag var först framme så jag hann checka in på hotellet. Strax därefter dyker Gunilla, Göran, Helen och Sofie upp. Efter att de checkat in så åkte vi ner på stan och gick på drakjakt (bilder kommer!) samt passade på att få i oss lite mat. Jörgen, Alfons, Astrid och Sture kom fram till hotellet strax efter att vi kom tillbaka.

Felix, Natalie och Evy kom vid halv 10 och då hade vi uppvaktning av Astrid (70 år) med paket och "bubbeldryck", Tack till Manne på hotellet som ordnade att vi kunde sitta i baren och fira henne.

Av Carina - 29 juli 2009 13:26

Kom iväg i tid från jobbet så jag var hemma hyfsat. Gjorde i ordning maten och åkte upp till hagen. Maggie hade inte hunnit komma så jag hämtade Dixi och Lasse samtidigt. När vi var nästan uppe så kom maggie. När vi hade tagit ut hästarna fick Persian sin mat.

Vi gjorde iordning hästarna och red iväg. Vi red rundan för Lillströms kiosk mot travvägen, Bolby, ner till Strömsnäs, till Laggarsvik, Ljusterö Huvud, Vadholmavägen, Skogshultsvägen och tillbaka till Bolby, travvägen och stigen tillbaka. Vi travade en hel del. Ett stopp vid Lillströms kiosk där både Dixi och Lasse fånade sig :). Vi travade en bit på stigen från travvägen på skogsstigen för att avsluta med skritt.

Sträckan var 16 km och ridtiden 108 minuter (1 tim 48 min) ger en snitthastighet på 9,3 km/tim. Snittpuls: 96 slag, snabb återhämtning. Puls efter race uppför Lj-ö huvud var 203 slag. Snabbt ner under 200.

Dixi får vilodag imorgon torsdag.

Av Carina - 25 juli 2009 21:39

Efter många månaders förberedelse, allt arbete senast veckan (för samtliga inblandade!) har vi nu genomfört årets Rimboritt. Det var drygt 60 startande, ett antal hältor, några ryttare valde att utgå på egen begäran och nån annan blessyr men det verkade som om de flesta var tillfreds med dagen. Tack alla funktionärer, domare och veterinärer som gjorde det möjligt att genomföra ritten på detta fantastiska sätt!

Av Carina - 22 juli 2009 23:11

Äntligen börjar ryggen ge med sig så att jag kommer ur sängen utan att se ut som om någon sticker kniven i mig varje gång jag rör på mig/böjer mig etc.

Sussie kom och skodde Dixi + verkade Persian. Bägge var fina i fötterna.

Sen har jag mest ägnat dagen och tidigare dagar åt Rimboritten med startlistor, uppdateringar m m. Hoppas nu att det är den slutgiltiga som jag skickat till A/R så att de kan lägga in den på datorn för resultatrapporteringen på lördag.

Av Carina - 18 juli 2009 15:06

Håller på för fullt med förberedelserna inför rimboritten. Nu har jag lärt mig hur man sätter startnummer om man vill ha dom i speciella serier. Jag har oxå lärt mig att sätta starttid om jag vill ha samma inom en grupp. Super-enkelt efter viss vägledning från Thomas Ö (Rönningen).

Jag känner fortfarande av vänster sida (vid höften/bäckenet). Det går bra så länge jag går eller står, eller som nu när jag sitter på en hård stol. Sitta i fåtöljen eller att resa sig efter att ha legat ner är ett mindre h-vete. Pronaxen och massagestolen hjälper till viss del.

Detta innebär, tillsammans med Dixi's lösa högerframdoja, att Dixi får vila till på onsdag om jag inte känner mig så pass bra att jag orkar tömköra henne.