Alla inlägg den 26 december 2008

Av Carina - 26 december 2008 20:21

Mina mål för träningen av dixi är

  • få henne lugn och trygg och inte så "skvätten" när jag hanterar och rider henne samt att hon skall vara lugn även när andra hanterar henne
    • vänja henne vid olika "farliga saker", att ta upp posten ur brevlådan, borsta av henne snö med piasavakvast, möta barnvagnar etc etc
  • att starta henne i två kortare ritter under 2009 - Lovisedalsritten 40 km och att rida på 4 timmar (10 km/h)
Av Carina - 26 december 2008 20:15

Kom hem med 2-färjan i morse och fick några timmars sömn. Upp vid åtta, för att ge hästarna och släppa ut dem. Såg då att grannen redan hade fixat det så det blev en lugn morgon.


Nisse skötte sig jättebra både när vi åkte upp och på hemvägen. På vägen ner åkte vi förbi min syster och hennes familj, inkl två katter. Det blev väl lite för häftigt för nisse för han formligen bosatte sig under soffan och det jag fick jobba lite för att få fram honom när det var dags att åka vidare.


Usch vad det är rått och kallt här nere, jag frös som en gris när jag tog en tur med dixi.



Ovido - Quiz & Flashcards