Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Carina - 16 mars 2009 21:32

Igår var det så dags för en längre tur i något högre tempo. Vi red sträckan vi skall rida när vi har Ljusteröritten men höll ett något lägre tempo. Vi red cirka distansen på 2 tim 26 minuter, vilket var ett snitt på ungefär 8.5 km/timme. Inte mindes jag att det gick så långsamt när jag tävlade :( fast det gick det ju inte heller. När Persian var på topp var tempot närmare 15-20 än under 10.


Fast jag har faktiskt inga känningar idag, det var värst igår. Och vad hungrig jag var. Frukost med yoghurt, flingor m kanel, en halv grape, te o 2 subs m mese o ost. Vatten. Efter vi kommit tillbaka och Dixi var ompysslad efter konsten alla regler och släppt i hagen tog jag en smoothie, russin, nötter och en banan. Ut o mockade, in o åt mat (pastarätt m skinka o paprika). Dammsög och kom på att jag var hungrig igen. Allt detta på 4 timmar. Gunnar fick åka förbi och ta med en hämtpizza som jag svepte! Ha!!


Jag är nöjd med helgen. Ridturen gick bra och Dixi var inte allt för tjurig vid statarbostäderna eller vid branstationen.


Några learing-points:

  • vattenflaskan bakom sadeln, inte framför.
  • på pulsmätaren skall jag ha plattorna mer isär
  • Inte rida i gummistövlar! Det är bra om det är blött men inte så skönt efter två och en halv timme trav.
  • Stödbandage till vänster fot o höger handled!
Ovido - Quiz & Flashcards