Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Carina - 29 mars 2009 08:29

Sommartider. Jenny och jag hade bestämt att träffas vid brandstationen vid 10.15 Jag var lite sen men det berodde på att Nulle stod ivägen med lastbilen så jag var tvungen att vända och rida västerled istället. Samma slinga som inför Ljusteröritten nästa helg. Hästarna var helt galna. Tonken bockade hoppade och for omkring. Dixi hoppade för allt farligt. Vid ett tillfälle lyckade hon få mig ur balans så jag bara var tvungen att släppa taget. Säg så här, min jacka var mer brun/grå/svart än gul. Ena hantaget på tygeln gick sönder - skall lämna in den för lagning. I morgon. Tvättmaskinen för jackan. Men den blev jättefin!

Total ridtid blev 2 timmar och 12 minuter = 9.4 km/timme.


Den eländiga pulsmätaren har lagt av eller vill inte skicka impulser till klockan.


Ringde runt till vägföreningar och motsvarande och alla var jättetrevliga och positiva. Det var inga problem alls att få rida på vägarna i områdena.



Ovido - Quiz & Flashcards