Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Carina - 28 mars 2009 08:10

Premiär för Fjällnoraritten i Uppsala. Thomas och de andra arrangörerna var nog något nervösa på torsdagen och fredagen på grund av snöfallet.

Nåväl, det kom ingen nederbörd på tävlingsdagen.

Tove skulle hämta upp mig vid 0620-färjan. Det var bra till att stiga upp vid halv sex, för att få mig någon frukost och för att ge hästarna. Gunnar gick upp vid sex för att skjutsa mig till färjan. Sen fick han åka hem och släppa ut djuren.


Ur arrangörssynpunkt var det en bra tävling, det mesta flöt på bra. Bra veterinärer (Hasse o Maria), bra bana (enligt ryttarna). Inte så mycket för oss domare att göra, vi var mest bara där och var.


Kom ut med halvsju-färjan. Eftersom Gunnar var hos Ewa o Johan på Viggos kalas var Patrik snäll och hämtade mig vid färjan. Zelinda hade mockat åt hästarna, jättegulligt av henne. Det var bara att lägga in maten och ta in hästarna samt förbereda maten till söndagen.


Veterinärernas pris gick till Maria Hagman-Eriksson. Bra sätt att höja förväntningarna var att låta ekipagen skritta omkring ett tag medan veterinärerna "sammanträdde". Därefter fick ekipagen stanna och veterinärerna gick fram till pristagaren. Och jag har aldrig sett Maria så glatt överraskad, hästen fick en stor kram i rena lyckan.

Kanske skall vi göra likadant på Rimboritten!

Maria Lampen har accepterat att ställa upp som veterinär på Rimboritten. Så nu har vi tre veterinärer, Hasse, Anna och Maria! Perfekt


Ovido - Quiz & Flashcards