Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Carina - 2 juli 2009 20:59

Eftersom Lasse hade stuckit för Maggie när hon skulle tömköra honom så lovade jag att testa honom under veckan.

Jag tog upp, gjorde iordning och satte på Lasse gjorden och tömmarna. Inga problem, hur snäll som helst! Lite stressad när vi skulle gå iväg men det var bara till att ta det lugnt och skynda långsamt!

Vi gick Storströmsvägen fram till och ut på Hummelmoravägen. Karl Larsson kom med traktor och grävare så jag gick tillbaka in på Storströmsvägen. Det är onödigt att utsätta sig för situationer som kan verka farliga. Sen ut på H-vägen och upp mot Kårboda. Vi travade vissa sträckor. Så trevlig att trava, till skillnad från Dixis stora trav så är Lasses mindre så det går bättre att hänga med. Vände vid brevlådorna bortanför Cårebo. På vägen tillbaka mötte vi en barnvagn. Jag stannade Lasse, gick fram till huvudet och ledde honom fram och förbi + att vi stannade och pratade med tjejen. Sen när de passerat så gick jag bak och fortsatte tömköra tillbaka. Vi var ute 40 minuter. Sen mat och avborstning + släpp i hage.


Han var jätteduktig så nu är det upp till Maggie att lära sig att tömköra! Lasse kan det (och borde eftersom han har gått på travet)!


Väl i hagen var det dags för undersökning av hink på stolpe

Ovido - Quiz & Flashcards