Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Carina - 13 januari 2009 23:08

Nu har Bosse godkänt proppen till Lovisedalsritten den 18.4.2009

Den går av stapeln uppe i Roslagen, närmare bestämt på Lovisedals gård, Rimbo. Ritten består av en Clear Round på 40 km och en Pröva På på 20 km.

Proppen kommer att läggas ut på ridsportförbundets hemsida samt på www.rimboritten.se för den som är intresserad.


Jag börjar bli bättre från förkylningen, ett rör med brustabletter av röd solhatt, massor av frukt och ta det lite lugnt fungerar, tillsammans med gott, varmt och starkt te.


Imorgon är det dags att rida Dixi uppe i ridhuset, hoppas det går lika bra som i lördags.


Rent jobbmässigt är jag jättenöjd med dagen, momsdeklarationen är ifylld och skall bara skrivas under och skickas iväg.


Gunnar hade morgonfodringen av hästarna och då hann han fixa med täckena, ta av benlindorna på persan samt fylla på vatten till kvällsbetforn. Och när jag kom hem hade han mockat och lagt in maten så det var bara kvar att fixa maten till imorgon, höet till kvällen samt borsta och pussa på hästarna.


Nisse (the Cat) ligger brevid mig och sover, med sårskorpor på nosen efter fredagens träff med annan katt (mjaauu) men han mår mycket bättre nu och är tillbaka i gamla gängorna igen.


Nu är det dags att natta så att jag orkar upp imorgon bitti. God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards