Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Carina - 18 januari 2009 21:27

Nu har Jenny och jag bestämt två datum för lite längre ritter, inför Ljusterö-ritten och Lovisedalsritten.

Datumen är 22.2 och 15.3 Därefter är det Ljusteröritten den 4 april och Lovisedal den 18.4



Av Carina - 18 januari 2009 21:18

Torsdagen kändes alldeles för grymt jobbig, ingen ork. Och då hade jag känt mig hyfsat bra på onsdagen. Jag ringde Jenny för att kolla om det var okej om jag bara släppte hundarna i bakträdgården om det inte kändes bättre på lördagen.


Fredagen kom och gick och jag kände mig så smått bättre. Lördag morgon upp och ge hästarna då jag skulle rida för tina 9.15 Ridningen gick jättebra!

Efter en kopp te gick jag så upp till Jenny för att ta ut hennes hundar. De måste ha känt på sig att jag inte hade full ork och ingen energi för det var två rätt så snälla killar, gjorde nästan allt jag sa. Det brukar inte alltid hända annars. De gick så snällt och vi var ute i 40 minuter och de fick godis för gott uppförande.

Idag var det städdax, promenad med Persian och ridtur med Dixi. Ridturen via Storholmen och Marum tog lite längre tid än jag planerat. När jag passerat gården mötte jag Gunilla och hennes collie Panda och vi hade sällskap för att hunden skulle få vänja sig med hästen. Det kom både bilar och moppar. Dixi skötte sig så fint hela tiden.



Ovido - Quiz & Flashcards