Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Carina - 30 januari 2009 23:08

Jag har känt att jag behöver träna upp mina muskler i bålen för att kunna rida Dixi på bästa möjliga vis och att orka en 40 km's ritt.


Det börjar bli sent så jag får börja med övningarna imorgon.


Det börjar bli dax för lite längre turer (i tid!) nu för Dixi. Jag planerar att rida en två timmars tur imorgon. Tiden är den viktigaste, inte så mycket sträckan. Men jag kommer att rida samma sträcka varje gång så får vi se om jag får upp tempot. Dax dessutom att börja pulsa och skriva upp vilopuls på damen (Dixi) för att se hur den förbättras.

Av Carina - 30 januari 2009 22:51

Jag måste bara få säga att jag är nöjd med veckan som gått! Vilket flyt jag har haft. Allt jag har tagit tag i har jag fått utdelning på, på ett eller annat sätt.


På jobbet har jag kunnar pricka av massor från min långa lista och har fått positiv respons från de jag har varit i kontakt med. Vad mycket det gör med att enbart visa att man uppskattar det andra gör för en. En liten liknelse med hästvärlden: en klapp på halsen och "duktig tjej/kille" så dansar dom fram :)


Jag skrittade Dixi runt Marum på tisdagskvällen, ner till ridhuset och pratade lite med Marie. Hem sen. Onsdag red jag mitt på dan, i ridhuset. Dixi verkar bara älska att gå i låg form. Imorgon tänkte jag ta ut henne på en två-timmars ridtur. Få se hur långt vi kommer på två timmar.


Söndagen kommer att gå åt till att åka och handla distansprylar.

Ovido - Quiz & Flashcards