Alla inlägg den 4 april 2009

Av Carina - 4 april 2009 21:00

Nu är Ljusteröritten genomförd! Allt gick bra och Dixi uppförde sig väldigt bra som ledarhäst. Steget och gångarterna går inte att göra så mycket åt. Hon är hög och har långa ben! Det var bara i början hon var lite trilsk, som när vi gick i väg från startplats och förbi Hasse o Eva's stallplan. Sen uppförde hon sig väldigt väl och lätt att få att sakta in. Lyssnade jättebra och trots att hon fick gå på ibland var det inga problem alls att sakta in.

Vi red på säkerhet framför att hålla högt tempot. Jag tror att Dixi, Lasse och Tonk tyckte det gick för långsamt. Beröm till Tara och Terese som red med på sina små welshponnyer, varav en av dem är hingst (Besken) och inte verkade ha några problem att hänga med.

Vädret var underbart och vi var upp en sväng på Ljusterö Huvud så att de fick se utsikten mot fastlandet!

Efter båda rundorna var det fikapaus vid skolan. Jag och Dixi var kvar till sist. Jag gick och ledde henne hem.


Ett jättestort tack till alla ekipage, markägare, vägföreningar, bilister, Erik, Marino och alla andra som gjorde detta till en lyckad tur.


När vi var på väg till utgångspunkten och skulle precis passera Lillströms-korset kom färjekön ikapp samt att bussen kom från Linanäs. Jag var väl inte helt förtjust i situationen men Dixi uppförde sig och det gjorde de andra hästarna oxå.


Jag red med Persian gamla sadel och den är helt helt underbar. Jag kommer att rida med den på Lovisedal. När vi är fler så känner jag mig säker med den och inte med Star-Trek'n. Så nu är Star-treken till salu! Med stigbyglar och två dressyrgjordar = 8 200 kr. Stigbyglarna kostar runt 700 kr. Jag kommer att lägga ut bilder på den. Utan stigbyglar = 7 500 kr, men tänk på att vanliga stigbyglar inte passar till den! Sadeln passar till någon med längre ben än vad jag har eftersom den har fendrar och de är för långa för att jag skall kunna korta lädret tillräckligt.





Ovido - Quiz & Flashcards