Alla inlägg den 25 april 2009

Av Carina - 25 april 2009 22:57

Vaknade till en underbart solig dag, upp och ut till hästarna. Dixi fyller nio idag.


Passade på att städa och tvätta. Hängde ut tvätten och vad fort den torkar i vind och sol.


En bekant till mig hämtade hem sin dotters häst från djursjukhuset där den varit i drygt två månader efter en olyckligt placerad spark på bogen. Hästen har hängt i hängmatta och får nu inte ligga ner. Hon måste stå uppbunden hela tiden. Prognosen för hästen är inte speciellt bra, men de tar hem hästen för tjejens skull och för tjejens välbefinnande. Jag förstår varför de gör det, men jag tror inte att jag skulle göra detsamma om något hände Persian eller Dixi. Persian skulle definitivt nog få gå till de sälla betesmarkerna, men det har mer med hans ålder att göra. Dixi, ja i hennes fall är jag inte helt säker, det enda är att hon inte skulle behöva lida och ha ont. Är dessutom prognosen sån att hon inte skulle få springa och busa, nja då lider hon mentalt, så som hon röjer och far runt.


Tråkiga tankar men det är lika så bra att man funderar på det i alla fall.


På eftermiddagen tog jag en promenad med Dixi runt Marum. Det var en tjej där med hästtransport som stod tom men öppen så jag passade på att träna på att gå i närheten av transporten. Det gick bra efter ett tag. Sen var det promenad hemåt, med viss joggning. Det går rätt bra att jogga brevid Dixi, jag hänger med!

Ovido - Quiz & Flashcards