Alla inlägg under januari 2009

Av Carina - 8 januari 2009 21:12

Första dagen på jobbet detta året. Observera att det inte innebär att jag inte har jobbat, utan det har jag gjort hemifrån. Vad mycket mer man får gjort när man får jobba utan störningsmoment, bara jag och katten.


Igår var Sussi här och slog på Dixi nya bakskor. Då hade även den andra bakdojan gett med sig och delat på sig. På kvällen tog vi en ridtur i månskenet, allt var jätteläskigt enligt Dixi. Främst var det Marie + hennes ena dotter + tre hästar och hund som var jätteläskiga.

Vi travade en hel del och efter en timma började Dixi slappna av och röra sig lugnare. Kommer att prova att rida en lite längre tur med en del trav innan vi skall träna för Tina på lördag.


Eftersom jag har lite problem med att jag inte är tillräckligt stark i "livet", har lite problem att sitta till samt lätt faller framåt när jag rider behöver jag tips på hur man kan träna upp styrkan i rygg/mage, så är det någon som har bra tips, kommentera gärna. Alla tips (som inte är direkt livsfarliga!) kommer att testas, men det är främst sådana man kan göra utan maskiner som jag är ute efter. Mao sådana jag kan utföra hemifrån.


Om du är intresserad så har jag skrivit lite under kategorin "Distansträning och egen" idag.



Av Carina - 4 januari 2009 20:36

Nu är det kväll och minus 12 grader. I Rimbo är det runt 17 grader kallt.


Igår blev frysen äntligen avfrostad och idag red jag Dixi i ridhuset. Det var ett annat ekipage där så vi fick väl inte till det riktigt. Dixi blev lite stressad av ryttarens smackningar och när hon använde piskan på hästen, jag blev tyvärr ännu mer störd av det! Mycket trav och vändningar, 25 minuter. Gick dit och gick hem! Långa rundan hem.


Pratade med Ann-Britt (som jag köpte Persian av för snart 20 år sen!) och det var prima liv med henne. Sonen är nu snart 8!



Av Carina - 2 januari 2009 21:48

Fredagen den andra januari, började kallt, -8 grader när jag steg upp för att gå ut till hästarna och kaninerna. Klart och fint. Redan börjar det ljusna vid åtta. Vi går mot ljusare tider (haha). Efter utsläpp av hästarna var det dags för frukost för mig och sedan satte jag mig för att jobba en stund, Gunnar ville få sova till tio. Han kom upp vid halv elva, utan att jag hade väckt honom. Jag fastnade framför jobbdatorn med uppdatering av ursprungsland för additiv samt planering av kommande vecka.


Vid halv två gick jag ut för att mocka och fixa med hästarna. Dixi och jag gick på promenad i 30 minuter, hon pigg och tittig. Red inte eftersom hon saknar en bakdoja. Hoppas att Sussi har möjlighet att komma förbi på onsdag,


En gåta (namnlek) : vart är jag på väg om jag säger "nattade akka". Tips "på spåret"



Av Carina - 1 januari 2009 16:39

Det är minus 6 grader, det vita på marken är frost, inte snö. Janne tog hästarna på morgonen eftersom vi var kvar i Åkersberga. Hemma vid halv ett, Gunnar iväg till Nulles katter. Själv bar det av till P&W kaniner för vatten och mat. Lill-kaninen hade ätit upp maten, äntligen. Men enligt P så är han dålig på att äta. Därefter mockning, göra i ordning maten till hästarna och gå en sväng med Persian. Vi gick upp till ridhuset, mest för att kolla om han ville springa av sig. Men det ville han inte. Träffade lite folk och snackade. Vände hemåt, släppte Persian till Dixi och gick in. Till Nisses (the Cat) glädje. Då behövde han inte ligga på husses mage längre,



Ovido - Quiz & Flashcards